Mednarodna srečanja

ČETRTO MEDNARODNO ERASMUS+ SREČANJE V TURČIJI

TRETJE MEDNARODNO SREČANJE V SLOVENIJI

14.12 2021 TOREK

Zjutraj so šlii naši učitelji  in učenci po gostujoče učence in učitelje iz Turčije, Italije, Bolgarije in Estonije in jih pripeljali od hotela do šole. Pričakali smo jih v rumenih majicah z znakom naše šole. Ob 9.30 smo imeli kratek pozdravni program, nato pa smo učenci gostom razkazali šolo, nad katero so bili navdušeni.

Sledile so predstavitve opravljenih nalog o naravni raznolikosti z vmesnim odmorom za kosilo.

Po tem so imeli gostje prosti čas, mi pa smo se pripravili na spoznavni večer s koncertom, ki se je odvijal v telovadnici. Po koncertu smo se pogostili s pizzami velikankami in sokovi, nato pa se utrujeni poslovili.

15.12 2021 SREDA

Dopoldne so učitelji sestankovali v šolski učilnici, učenci pa smo se odpravili na Golovec. Fotografirali smo živali in rastline, ki smo jih videli v Ljubljanici in ob poti. Na vrhu smo se tudi kepali. Najbolj zanimive živali smo videli v Ljubljanici (čaplja, race, labodi, nutrije,…).

Po sprehodu smo v računalniški učilnici izdelali filmčke ali Power point predstavitve o biodiverziteti Ljubljane.

Po kosilu smo se skupaj z učitelji odpeljali na ogled Ljubljane. Počakali smo do teme in se z vzpenjačo povzpeli na grad, od koder je bil krasen pogled na, z lučkami razsvetljeno, predbožično Ljubljano.

16.12 2021 ČETRTEK

Zjutraj smo se zbrali pred šolo in z avtobusom odpeljali v Postojno. Tam smo si ogledali Postojnsko jamo, kjer nam je bilo prav toplo, saj je bilo notri toplejše kot zunaj. Postojnska jama vedno navduši s svojo lepoto in človeško ribico. Posebno doživetje pa je bila seveda vožnja z vlakcem.

Po kosilu smo se v telovadnici igrali športne in družabne igre.

Zvečer smo organizirali poslovilno večerjo s krajšim programom, razdelitvijo certifikatov za udeležence, prigrizki in plesom.

17.12 2021 PETEK

Po pouku in kosilu smo goste odpeljali na ogled Prirodoslovnega muzeja v Ljubljani, kjer smo obnovili naše znanje o slovenski naravni pestrosti, gostom pa pokazali tudi del naše Slovenije, ki ga v kratkem času svojega obiska pri nas, niso uspeli videti v živo.

DRUGO mednarodno srečanje »ECO US SUPPORT« ERASMUS + SREČANJE V KARDITSI IN OBISK ATEN

1. 11. 2021 ponedeljek

Ob 8.00 smo se dobili na ljubljanskem letališču, Brnik. Na letalo smo stopili ob 9.45 in odleteli proti Beogradu. Tam smo imeli 2h časa za malico, preden smo ob 13.15 odleteli v Atene. Po pristanku smo se z vlakom odpeljali do atenske železniške postaje Larissa, kjer smo se vkrcali na vlak do Karditse, s katerim smo se peljali približno 3h, preden smo prestopili na avtobus, ki nas je pripeljal do obrobja Karditse. Pobral nas je taxi in nas pripeljal do hotela, kjer smo se razpakirali in šli na večerjo.

1. 11. 2021 torek

Zjutraj smo se po zajtrku odpravili v šolo, kjer nas je pričakala ravnateljica in grška ekipa.

Ko smo se zbrali vsi, iz vseh držav, so Grki pričeli z njihovo predstavitvijo. Odplesali so nam njihove ljudske plese in nas povabili, da se jim pridružimo. Povabilo smo z veseljem sprejeli, pri izvedbi pa nismo bili tako spretni kot oni. Po njihovi predstavitvi smo imeli kratek odmor, med katerim smo se spoprijateljili z učenci iz drugih držav. Po odmoru je bila na vrsti predstavitev Slovenije. Po tem, ko sva uspešno predstavili naš projekt, so za nama nastopili še Italijani, Estonci, Turki in na koncu Bolgari.

Za kosilo so nam starši grških otrok pripravili njihove tradicionalne jedi. Po kosilu smo se vrnili v hotel in imeli prosti čas. Ob 19-ih smo šli na večerjo v hotelsko restavracijo in tako zaključili naš prvi dan v Karditsi.

1. 11. 2021 sreda

Po zajtrku smo se s kombijem odpeljali do jezera Plastira, kjer smo se najprej sprehodili čez jez, nato pa odpeljali do botaničnega vrta. Kolesarjenje z vodnimi kolesi po jezeru smo preskočili, saj smo bili vsi premraženi. Jezero leži med hribi, bilo je oblačno in vetrovno, tako da ni nič spominjalo na toplo Grčijo. Poleti je to sicer zelo turistično območje, vendarv tem letnem času tam skoraj ni nikogar.

Po tem smo šli na pozno kosilo v hotel s petimi zvezdicami, Kazarma.

Po prihodu v Karditso smo imeli prosti čas in se na večerjo odpravili v center Karditse.

1. 11. 2021 četrtek

S kombijem smo se odpeljali najprej do kamnitega mostu v vasici Ropoto. Od tam smo nadaljevali                         do samostanov Meteora, ki so zgrajeni na kamnitih osamelcih, visoko nad dolino.

Ogledali smo si tudi notranjost enega od samostanov, za kar smo si ženske morale nadeti krilo. Tam smo kupili nekaj spominkov in pojedli kosilo, ki smo si ga prinesli iz šole. Po ogledu samostanov so nas peljali na voden ogled mesta Trikala, kjer smo imeli nekaj prostega časa za ogled trgovin.

Ob  17. uri smo šli na večerjo v grško taverno, kjer so nam postregli s tradicionalnimi grškimi jedmi. In to je bil konec našega zadnjega celega dneva v Karditsi.

1. 11. 2021 petek

Po zajtrku smo odšli do šole, kjer smo imeli čas za druženje, medtem ko so učitelji sestankovali. Potem smo se poslovili in odšli v muzej arheoloških najdb v Karditsi in njeni okolici.

Po ogledu smo odšli v hotel kjer smo pojedli kosilo.

S kombijem smo se odpeljali v Atene, kamor smo prispeli zvečer, šli na večerjo in že takoj začutili turistični utrip Aten, ki je povsem drugačen kot v Karditsi.

1. 11. 2021 sobota

Po zajtrku na hotelski terasi, s pogledom na Akropolo, smo jo seveda tudi obiskali. Kljub novembru, je bilo veliko obiskovalcev. Z razgledne točke Areopagus smo si ogledali prostrane Atene. Z  Akropole smo se spustili v turistično četrt, polno uličnih prodajaln.

Po kosilu smo šli do znanega trga Syntagma  in poslušali ulične glasbenike. Po ogledu še nekaj znamenitosti, smo se dobili v hoteli in odšli do lokalne restavracije na večerjo.

1. 11. 2021 nedelja

Zadnje dopoldne smo porabili za obisk čudovitega narodnega parka, z manjšim živalskim vrtom in sončenje ob Zappei. Ta dan je bilo vreme pravo grško, s toplim soncem in res smo se ga naužili, saj nas je čakal povratek v domovino, kjer so bile zgolj 3°C.

Pri hotelu nas je pobral kombi in odpeljal do atenskega letališča kjer smo najprej leteli do Beograda in iz Beograda v Ljubljano.

To je bil zaključek našega prekratkega tedna v Grčiji, katero smo zapustili z novimi izkušnjami, novimi prijatelji in prelepimi spomini.

1. mednarodno srečanje timov partnerskih šol v projektu ECO-us support v Estoniji

Od 4. 11. do 8. 11. smo se učitelji Maja Bergant, Mateja Majhen in Renato Planinšek udeležili 1. mednarodnega srečanja timov partnerskih šol v projektu ECO-us support v Estoniji. Srečanje je potekalo na severovzhodu te baltske države, natančneje v mestu Kohtla-Järve. Bili smo v družbi Estoncev, Grkov, Bolgarov, Italijanov, Turkov in tudi dveh Špank. Govorili smo o ekologiji na področjih, kjer smo lahko mi sami prijaznejši do okolja.

Najprej smo obiskali prostore zgoraj omenjene občine, kjer so nam med drugim povedali, da veliko vlagajo v izobraževanje mladih, manj pa v zunanje arhitekturne lepotne popravke mnogih stavb. O prvem smo se lahko prepričali kasneje na naslednjih obiskih šole in vrtca, slednje pa je bilo mogoče opaziti ob mnogih korakih. Ker se ta kraj nahaja blizu ruske meje, smo hitro ugotovili, da se ruski jezik zelo pogosto uporablja. Vrtca sta dva, eden je za rusko govoreče otroke, drugi pa za estonsko govoreče. Vrtec, ki smo ga obiskali za obiskom občinskih prostorov, je lepo urejen in vsebuje mnoge igrače in učila. Na skoraj vsakem koraku so nas spremljali takšni ali drugačni izdelki otrok na temo ekologije. Veliko so ustvarjali iz odpadne embalaže. Otroci so v vrtcih oblečeni v kratke hlače in kratke rokave. Premorejo pa tudi bazen, ki ga uporabljajo. Navzoči udeleženci smo bili deležni tudi prisrčnega nastopa malih varovancev vrtca, kjer so nam pokazali plesne in pevske sposobnosti, predvsem pa so pokazali odlično ozaveščenost o varovanju in ohranjanju čistosti našega planeta. Sledil je obisk »Avinurme centra«, gre za objekt, ki vsebuje mnoge izdelke, ki so narejeni iz lesa. Nekaj smo ustvarili tudi sami.

Naslednji dan smo najprej pregledali logotipe našega projekta, ki so jih pretežno izdelali učenci iz sodelujočih držav, nato pa smo obiskali šolo v kraju Kohtla-Järve. Učenci so nas prijazno sprejeli, nam tudi zapeli in niso se pustili motiti, ko smo si ogledovali njihove učilnice in druge prostore, ki so večinoma lepo in vsebinsko dobro urejeni. Spet se je videl njihov poudarek na urejenosti in opremljenosti učilnic, hodniki pa so bili bolj skromni. Šola prav tako premore bazen, ki ga lahko uporabljajo recimo v prostem času.

Napotili smo se tudi v mesto Narva, ki je tik ob meji z Rusijo. Tam stoji grad Narva (le-tega smo tudi obiskali, saj je v njem urejen muzej), iz katerega se jasno vidi Rusija, saj je oddaljena le nekaj metrov. Na tem območju državno mejo predstavlja reka Narva.

V zadnjem delu izobraževanja smo še enkrat obiskali vrtec, kjer so nam pokazali napredne elektronske pripomočke, ki jih uporabljajo. Za konec pa je sledil obisk muzeja človeštva, ki je za mnoge izmed nas predstavljal posebno popestritev in nam postregel z mnogimi različnimi vedenji, ki se tičejo človeka v najširšem pomenu.

Preostanek časa smo namenili ogledu glavnega mesta Tallinn, ki nas ni razočaral. Na vreme, ki je tam precej hladnejše kot pri nas, pa smo se ustrezno in dobro pripravili.

Zapisal: Renato Planinšek

Izvedba projekta je financirana s strani Evropske komisije. Vsebina predstavitve je izključno odgovornost avtorja in v nobenem primeru ne predstavlja stališč Evropske komisije.